تولید مکمل دارویی برای کنترل قند خون

یک شرکت فناوری در اصفهانی در حال مطالعه بر روی ساخت داروی موثری برای پیشگیری و درمان دیابت از عصاره ی خشک گیاه دارویی خربزه تلخ است. این شرکت اعلام کرده است که این مکمل در کنار داروهای کنترل کننده ی قند خون می تواند در بهبود زندگی افراد مبتلا به دیابت موثر باشد.

مدیرعامل شرکت فناور دینا فارمد آسیا، در مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان، اظهار کرد: ایده اصلی این شرکت فناوری، تولید مکمل گیاه دارویی خربزه تلخ است و با این ایده از سال گذشته جذب مرکز رشد کشاورزی شدیم.

وی در توضیح این مکمل با بیان اینکه این مکمل در کنار داروهای کنترل کننده قند خون در بهبود زندگی فرد دیابتی موثر است، افزود: این مکمل در مرحله مطالعات بالینی به سر می برد و به زودی به بازار عرضه می شود.

او اضافه کرد: علاوه بر این، ما در زمینه تولید عصاره های گیاهان دارویی به کمک روش های نوین استخراج نیز فعالیت داریم. از جمله تولید عصاره های گیاه سیاهدانه با استفاده از حلال فوق بحرانی دی اکسید کربن که این روش علاوه بر اینکه خلوص بالاتری نسبت به روش های دیگر دارد، از نظر زیست محیطی کاملا پاک بوده و نمونه استخراج شده کوچکترین آلودگی به حلال ندارد و برای مصارف دارویی بهترین گزینه است. همچنین عصاره گیاه خارمریم و فلفل قرمز نیز در سبد محصولات این شرکت قرار دارد.

منبع:

https://www.ghatreh.com